Groot nieuws! Vanaf 2026 zetten we nóg meer in op spel, ontmoeting en ondersteuning voor onze Boomse gezinnen.
Lokaal bestuur Boom investeert in haar gezinnen; we verwelkomen jullie graag in ons opgefriste Huis van het Kind met een onthaal, een warme wacht- en ontmoetingsruimte en een toegankelijke spreekruimte. Zo kunnen we onze gezinnen nog beter en laagdrempeliger ontvangen. Bovendien lanceren we deze nieuwe website zodat je vanop eender welke plek alle interessante informatie kan terugvinden.
We bundelen onze krachten met sterke partnerschappen. Zo wordt ons Huis meer dan ooit een gedeeld huis van expertise. Naast eigen dienstverlening zal je er ook extern en extra aanbod onder één dak vinden; denk maar aan het groeipakket, Hotspot Handicap, Digibank, Rap op Stap,.. Ook de collega's van de buitenschoolse kinderopvang, de regioverpleegkundigen van Agentschap Opgroeien en ons brugfigurenteam zal je vaker in ons Huis tegenkomen.
De speelbabbel start opnieuw op! Vanaf januari kunnen de jongste kinderen (0-3 jaar) weer fijn komen spelen terwijl ouders elkaar ontmoeten bij een tasje koffie of thee. De speelbabbel zal vanaf nu doorgaan in Huis van het Kind (Blauwstraat 34), tweemaal per maand op vrijdag en ook eenmaal per maand op zaterdag.
We passen onze openingsuren en -dagen aan. In totaal blijven we bijna even ruim open als vroeger, maar we plannen één extra sluitingsdag in. Op andere dagen openen we vroeger de deuren. Zo creëren we meer tijd en ruimte om nieuw aanbod te ontwikkelen en meer activiteiten te organiseren. Buiten deze openingstijden kan je ook op afspraak langskomen.
Onze nieuwe openingsuren vanaf januari:
| maandag | gesloten |
| dinsdag | 9u - 12u & 13u - 16u |
| woensdag | 9u - 12u (in de namiddag op afspraak) |
| donderdag | 9u - 12u & 13u - 16u |
| vrijdag | gesloten |
Op onze sluitingsdagen blijven we vanzelfsprekend bereikbaar voor jullie, via mail en telefoon.
huis.vanhetkind@boom.be of 0473 33 82 31
We kijken er naar uit om jullie te verwelkomen in ons vernieuwde Huis van het Kind!
